אמריקן אקספרס מציגה צמיחה חזקה ברווחים ובהכנסות ברבעון השני של 2025
siteguru
•
9 דק’ קריאה
•
לפני 14 שעה
אמריקן אקספרס מציגה צמיחה חזקה ברווחים ובהכנסות ברבעון השני של 2025
חברת אמריקן אקספרס, דיווחה על תוצאות עסקיות מרשימות לרבעון השני של שנת 2025, שהסתיים ב-30 ביוני. החברה הציגה צמיחה בהכנסות ורווחיות משופרת, תוך אישור מחדש של תחזיותיה לשנה כולה. ההכנסות הכוללות נטו מהוצאות ריבית הסתכמו ב-17,856 מיליון דולר, גידול של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. רווח נקי מדולל למניה עמד על 4.08 דולר. בנטרול רווח חד-פעמי ממכירת Accertify ברבעון המקביל אשתקד, הרווח למניה המותאם זינק ב-17% ל-4.08 דולר למניה, לעומת 3.49 דולר ברבעון השני של 2024. תוצאות אלו מדגישות את יכולתה של אמריקן אקספרס להמשיך לצמוח ולהחזיר ערך לבעלי המניות, תוך התמודדות עם סביבה מאקרו-כלכלית דינמית.
החברה אישרה מחדש את תחזיותיה לשנה כולה, וצופה צמיחה בהכנסות בטווח של 8%-10% ורווח למניה (EPS) בטווח של 15.00-15.50 דולר. תחזית זו משקפת צמיחה מותאמת ברווח למניה של 12%-16%. בנוסף לביצועים הפיננסיים, אמריקן אקספרס הציגה גם מספר דגשים עסקיים חשובים: תוצאות מבחני הלחץ של הפדרל ריזרב (CCAR) הראו כי לאמריקן אקספרס יש את שיעור הפסדי כרטיסי האשראי החזוי הנמוך ביותר ואת שיעור התשואה על הנכסים (ROA) החזוי הגבוה ביותר בתרחיש מבחן הלחץ. החברה גם הכריזה על עדכונים משמעותיים שיגיעו לכרטיסי הפלטינום לצרכנים ולעסקים בארה”ב בסתיו הקרוב, וכן הודיעה על השקת כרטיס Coinbase One החדש ברשת אמריקן אקספרס. בנוסף, דורגה החברה במקום הראשון באפליקציית כרטיסי האשראי הניידים בארה”ב ובחווית האתר המובילה לשביעות רצון לקוחות על ידי J.D. Power, ודורגה במקום הרביעי ברשימת “החברות הטובות ביותר לעבוד בהן” בארה”ב על ידי Great Place to Work®.
ביצועי הכנסות חזקים וצמיחת עסקאות: עסקאות סחורות ושירותים מובילות
ביצועי ההכנסות של אמריקן אקספרס ברבעון השני הונעו על ידי צמיחה רוחבית בכל מקורות ההכנסה המרכזיים. הכנסות מדיסקאונט (Discount Revenue) – העמלות שגובה אמריקן אקספרס ממוכרים – עלו ב-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו ל-9,361 מיליון דולר. גידול זה נבע בעיקר מעלייה בעסקי החיוב (Billed Business). הכנסות נטו מעמלות כרטיס (Net Card Fees) רשמו זינוק משמעותי של 20% והסתכמו ב-2,480 מיליון דולר, בעיקר הודות לצמיחה בפורטפוליו כרטיסי הפרימיום של החברה. הכנסות משירותים ועמלות אחרות (Service Fees and Other Revenue) עלו ב-8% ל-1,828 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות הקשורות לשערי חליפין (Cross-Currency Spending), הכנסות משותפויות ברשת, ועמלות הקשורות לתוכניות נאמנות. הכנסות הריבית נטו (Net Interest Income) עלו ב-12% ל-4,187 מיליון דולר, בעיקר הודות לצמיחה ביתרות הלוואות מתגלגלות.
סה”כ העסקים המחויבים (Total Billed Business), המייצג את היקף ההוצאות של חברי כרטיס, גדל ב-9% בהשוואה לשנה קודמת (לאחר התאמה לשערי חליפין). עסקאות סחורות ושירותים (G&S – Goods & Services) הובילו את הדרך עם עלייה של 7%, בעוד שעסקאות נסיעות ובידור (T&E – Travel & Entertainment) עלו ב-5%. צמיחה זו נתמכת על ידי עלייה ברכישת כרטיסים חדשים, עם 3.1 מיליון רכישות כרטיסים קנייניים חדשים ברבעון. חברי כרטיס Millennial ו-Gen-Z היוו 71% מרכישות חשבונות הצרכנים החדשים העולמיים, מה שמדגיש את הצלחת החברה למשוך דורות צעירים יותר. ברמה הבינלאומית, עסקי כרטיסים רשמו עלייה של 12% בעסקים מחויבים, עם עלייה של 14% בסחורות ושירותים ו-8% בנסיעות ובידור.
ביצועי אשראי יציבים, השקעות בהטבות ללקוחות וניהול הוצאות
אמריקן אקספרס ממשיכה להציג ביצועי אשראי חזקים ויציבים, כפי שמעידים מדדי האשראי שלה. שיעורי מחיקות החוב נטו (Net Write-off Rates) בכרטיסי חברי הלוואות וחשבונות חייבים נותרו יציבים יחסית ברבעון השני של 2025. שיעור המחיקה נטו של הלוואות חברי כרטיס עמד על 2.2%, ושיעור המחיקה נטו של חשבונות חייבים עמד על 1.4%. אחוז החשבונות בפיגור של 30+ ימים (30+ Days Past Due) עבור הלוואות חברי כרטיס עמד על 1.4%, ועבור חשבונות חייבים על 0.9%. נתונים אלו, יחד עם תוצאות מבחני הלחץ של הפד המצביעים על שיעור הפסדי כרטיסי אשראי חזוי נמוך ביותר, משקפים ניהול סיכונים איתן ויציבות בתיק האשראי של אמריקן אקספרס.
הוצאות החברה הושפעו מהשקעות מתמשכות בהטבות ללקוחות ויוזמות צמיחה. סך ההוצאות עלה ב-14% והסתכם ב-12,901 מיליון דולר. הוצאות תגמולי חברי כרטיס עלו ב-9%, בעיקר עקב עלייה בהיקף העסקאות המחויבות ושינוי בתמהיל מימוש התגמולים. הוצאות פיתוח עסקי עלו ב-11%, בין היתר כתוצאה מעלייה בתשלומים לשותפים והטבות ללקוחות. הוצאות שירותי חברי כרטיס עלו ב-13%, מונעות על ידי גידול בחשבונות כרטיסי פרימיום ועלייה בשימוש בהטבות הקשורות לנסיעות. הוצאות שיווק גדלו ב-5%, בעיקר בשל רמות גבוהות יותר של הוצאות על רכישת לקוחות ויוזמות צמיחה אחרות.
מבט קדימה: שמירה על מיקוד בפרימיום וניהול תזרים הון
אמריקן אקספרס ממשיכה למקד את אסטרטגייתה בלקוחות פרימיום ובמתן ערך מוסף באמצעות הטבות ושירותים ייחודיים. יכולתה להצמיח הכנסות משירותי פרימיום ומעמלות כרטיס, גם בסביבה כלכלית מאתגרת, מדגישה את חוסנו של מודל ה”חברות” שלה. החברה ממוקמת היטב להמשיך למשוך לקוחות בעלי ערך גבוה, כולל דורות צעירים יותר כמו Millennial ו-Gen-Z, אשר מהווים נתח גדל והולך מלקוחותיה. עדכוני כרטיסי הפלטינום לצרכנים ולעסקים, יחד עם השקת כרטיסים חדשים כמו Coinbase One Card, מצביעים על מחויבות להמשיך לחדש ולגוון את הצעת הערך שלה.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.