קיוויג ד”ר פפר מדווחת על רבעון שני חזק: צמיחה בהכנסות ומומנטום חיובי בעסקים
siteguru
•
9 דק’ קריאה
•
לפני 4 חודשים
תוצאות רבעוניות חזקות וצמיחה בהכנסות
חברת קיוויג ד”ר פפר (Keurig Dr Pepper Inc.), חברת משקאות מובילה בצפון אמריקה, דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2025, והביעה אופטימיות לגבי עמידה ביעדים השנתיים. ההכנסות הנקיות לרבעון השני הסתכמו ב-4.16 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 6.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחישוב על בסיס מטבע קבוע, צמיחת ההכנסות הנקיות הגיעה ל-7.2%, הישג מרשים המונע על ידי גידול בנפח המכירות ובתמהיל המוצרים בשיעור של 5.0%, ומימוש מחיר נטו חיובי של 2.2%. רכישת חברת GHOST תרמה באופן משמעותי לצמיחה זו, והוסיפה 4.0 נקודות אחוז לגידול בנפח/תמהיל. הרווח התפעולי המתואם של החברה גדל ב-7.0% והגיע ל-1.028 מיליארד דולר, המהווים 24.7% מההכנסות הנקיות. צמיחה זו מיוחסת לגידול בהכנסות ולחיסכון בעלויות כתוצאה משיפורי פרודוקטיביות, אשר קיזזו חלקית את השפעות הלחצים האינפלציוניים. הרווח הנקי למניה (Diluted EPS) גדל ב-11.1% והגיע ל-0.49 דולר. מנכ”ל החברה, טים קופר, ציין כי “תוצאות הרבעון השני ביססו מחצית ראשונה חזקה של השנה, כאשר הובלנו ביצועים חזקים בתחום משקאות הריענון בארה”ב, צמיחה טובה בתחום הבינלאומי, והתקדמות עקבית בתחום הקפה בארה”ב”.
מומנטום חיובי בפלחי השוק המרכזיים
פלח משקאות הריענון בארה”ב הציג ביצועים יוצאי דופן, עם גידול של 10.5% בהכנסות הנקיות, שהגיעו ל-2.7 מיליארד דולר. צמיחה זו נבעה בעיקר מגידול של 9.5% בנפח/תמהיל ומימוש מחיר נטו חיובי של 1.0%. פלח זה נהנה מרווחי נתח שוק משמעותיים בקטגוריות מפתח כמו משקאות קלים מוגזים, משקאות אנרגיה ומשקאות הידרציה לספורטאים, יחד עם התרומה של רכישת GHOST. הרווח התפעולי המתואם בפלח זה עלה ב-8.0%. לעומת זאת, פלח הקפה בארה”ב הראה ירידה קלה של 0.2% בהכנסות הנקיות, שהסתכמו ב-0.9 מיליארד דולר. ירידה זו נבעה מירידה בנפח המכירות של קפסולות ומיכלי קפה (pods and brewers) בשיעור של 3.8%, אשר קוזזה על ידי מימוש מחיר נטו חיובי של 3.6%. הרווח התפעולי המתואם בפלח הקפה בארה”ב עדיין הציג צמיחה של 2.0%. הפלח הבינלאומי חווה ירידה של 1.8% בהכנסות נטו, אך במונחי מטבע קבוע, נרשמה עלייה של 5.7%, שהונעה על ידי מימוש מחיר נטו חיובי של 5.3% וצמיחה מתונה בנפח/תמהיל של 0.4%. ביצועים אלו הובלו על ידי רווחי נתח שוק במים מינרליים במקסיקו וקפה במנות אישיות בקנדה. הרווח התפעולי המתואם בפלח הבינלאומי גדל ב-2.6%.
משמעת פיננסית חזקה והשפעת אינפלציה
התוצאות החזקות של קיוויג ד”ר פפר ברבעון השני מדגישות את המשמעת הפיננסית של החברה ואת יכולתה להתמודד עם אתגרים כלכליים. למרות הלחצים האינפלציוניים המתמשכים, החברה הצליחה לשפר את הרווחיות התפעולית שלה באמצעות שילוב של גידול בהכנסות וחיסכון בעלויות. זה כולל יישום יעיל של יוזמות פרודוקטיביות וניהול ממוקד של עלויות התפעול. לדוגמה, הרווח הגולמי הכולל של החברה גדל, למרות שמול סך ההכנסות הנקיות הוא ירד במעט מ-55.4% ברבעון המקביל אשתקד ל-54.2% ברבעון הנוכחי. ההתמודדות עם האינפלציה בפלח הקפה בארה”ב באה לידי ביטוי בפעולות תמחור שהחברה נקטה, מה שאיפשר לקזז במידה רבה את ירידות הנפח. יכולת זו לשמור על רווחיות תפעולית ולשלוט בעלויות בסביבה כלכלית דינמית, מחזקת את מעמדה של קיוויג ד”ר פפר כמובילה בשוק המשקאות ומעידה על יכולת ניהולית גבוהה. החברה ממשיכה להוכיח שהיא יכולה לנווט בהצלחה בתנאי שוק מורכבים.
נזילות חזקה ותזרים מזומנים חיובי
החברה המשיכה להפגין יצירת מזומנים חזקה ברבעון השני, עם תזרים מזומנים מפעילות תפעולית בסך 431 מיליון דולר. תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-325 מיליון דולר, מה שמצביע על יכולת החברה לממן את פעילותה השוטפת ולהשקיע בצמיחה עתידית. נזילות זו, יחד עם יחס מינוף ניהולי (Management Leverage Ratio) של 3.3, מעידה על מצב פיננסי יציב ובריא של החברה. יחסי המינוף מצביעים על כך שהחברה מנהלת את חובותיה ביעילות ושיש לה מספיק נזילות כדי לעמוד בהתחייבויותיה. הנתונים הכספיים החזקים הללו משקפים את היכולת של קיוויג ד”ר פפר לייצר ערך לטווח ארוך עבור בעלי המניות שלה, לא רק באמצעות צמיחה בהכנסות וברווחים, אלא גם באמצעות ניהול פיננסי שקול ואחראי המאפשר גמישות אסטרטגית. זהו מרכיב קריטי להצלחתה המתמשכת בשוק המשקאות התחרותי.
תחזית אופטימית לשנת 2025 ומבט לעתיד
קיוויג ד”ר פפר אישרה מחדש את תחזיתה לשנת הכספים 2025, עם צפי לצמיחה בטווח בינוני-חד-ספרתי בהכנסות נטו במטבע קבוע, וצמיחה בטווח חד-ספרתי גבוה ברווח המתואם למניה. המנכ”ל קופר הביע ביטחון ביכולת החברה לעמוד בתחזית זו, למרות האתגרים שצפויים במחצית השנייה של השנה. החברה צפויה להמשיך ולבנות על המומנטום החיובי מפלחים כמו משקאות הריענון בארה”ב והפעילות הבינלאומית, תוך שיפור הדרגתי במגמות שוק הקפה בארה”ב. היכולת של החברה להמשיך ולצמוח, גם בסביבה דינמית ותחרותית, מבוססת על פורטפוליו המותגים החזק שלה, הכולל למעלה מ-125 מותגים בבעלותה, ברישיון או בשותפות, וכן על יכולות ההפצה החזקות שלה בצפון אמריקה. בנוסף, מודל השותפויות החדשני של החברה מאפשר לה לבנות פלטפורמות צמיחה חדשות בקטגוריות מתפתחות כמו קפה פרימיום, משקאות אנרגיה ומשקאות הידרציה. המחויבות של קיוויג ד”ר פפר ליצירת ערך לטווח ארוך נשארת איתנה, והיא ממשיכה למקם את עצמה להצלחה עתידית.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.