OpenAI, ענקית הבינה המלאכותית (AI) ומפתחת ChatGPT, נכנסת לתחום המסחר המקוון ומפתחת מערכת שתאפשר לבצע רכישות של מוצרים ישירות מתוך הצ’אטבוט. כך מדווח ה”פייננשל טיימס”. הטמעת המערכת תאפשר לחברה לגזור עמלה על כל רכישה שתושלם דרכה, ויכולה להפוך למקור הכנסה משמעותי עבורה. מעבר לכך, למהלך זה פוטנציאל לערער את הדומיננטיות המוחלטת של אמזון בשוק, ולשנות באופן מהותי את הדרך שבה אנו רוכשים מוצרים ושירותים בעתיד הקרוב. כניסת OpenAI לתחום זה, לאחר שנגסה כבר במנועי חיפוש מסורתיים, ממחישה את כוחה המשבש של הבינה המלאכותית להשפיע על תעשיות שלמות.

כיום, ChatGPT כבר יודע להמליץ על מוצרים במענה לשאילתות רלוונטיות של משתמשים (לדוגמה, “איפה הכי כדאי לקנות נינטנדו סוויץ’ 2 בישראל?”). המלצות אלו כוללות סקירות של אפשרויות הרכישה השונות, השוואת מחירים, תמונות מוצרים רלוונטיות וקישורים לעמוד המוצר בחנויות המקוונות. המוצרים שנבחרים מוצגים, בין השאר, על בסיס הנחיות שסיפק המשתמש בשאילתה (למשל, מידת חולצה) ו”זיכרונות” – היכולת של ChatGPT לזכור העדפות או הנחיות משיחות עבר עם המשתמש וליישם אותן במענה לשאילתות הבאות. החנויות שמוצגות כהמלצה נבחרות על בסיס מידע מספקי צד ג’. נכון להיום, OpenAI אינה מקבלת עמלה על רכישות שהושלמו דרכה, אך החברה פועלת במרץ לשנות זאת. באפריל היא כבר חתמה על הסכם עם ספקית שירותי הסחר המקוון והתשלומים שופיפיי (Shopify). כעת, כך לפי מקורות עם ידע בנושא, החברה עובדת על שילוב מערכת רכישות ישירה בתוך ChatGPT, כך שסוחרים שישלימו מכירה דרכה ישלמו עליה עמלה ל-OpenAI.

מודל ההכנסות החדש ויתרונות ChatGPT במסחר המקוון

התכונה החדשה עדיין נמצאת בפיתוח, ופרטי התוכנית, לרבות גובה העמלות ותנאיהן הפיננסיים, עוד יכולים להשתנות. עם זאת, לדברי המקורות, OpenAI ושותפות כמו שופיפיי כבר הציגו גרסאות מוקדמות שלה למותגים, והחברה מקיימת דיונים מתקדמים על התנאים. כיום, עיקר ההכנסות של OpenAI מגיעות ממנויים משלמים במסלול הפלוס (20 דולר לחודש) והפרו (200 דולר לחודש). ואולם, מומחים מעריכים שהכנסות אלו, למרות היקפן, אינן מספיקות כדי לכסות את העלויות הגדולות והאדירות של אימון והפעלת מודלי הבינה המלאכותית של החברה, הדורשות השקעות עתק בחומרה, חשמל וכוח אדם. כניסה לתחום הסחר המקוון יכולה לספק לחברה מקור הכנסות חיוני ומשמעותי, שיבסס את מודל העסקי שלה ויבטיח את המשך חדשנותה.

ל-ChatGPT יש יתרונות רבים בכניסה לתחום הסחר המקוון, המעניקים לו יתרון מובהק על פני מודלים מסורתיים. בכל מה שנוגע לחיפוש מוצרים, מעט השתנה מאז ימי הרשת הראשונים. המשתמש מזין בשורת חיפוש באמזון או באתר סחר מקוון אחר את המוצר שהוא מבקש לקנות, ומקבל רשימה פשוטה של תוצאות אפשריות. צ’אטבוטי AI, בדומה למה שעשו למנועי חיפוש, מציעים חוויה טובה ואינטואיטיבית יותר. הם אינם מסתפקים בתוצאות חיפוש גולמיות, אלא מספקים תשובה מפורטת שמסוגלת לערוך השוואה בין האפשרויות השונות, לשקלל גם העדפות מפורשות של המשתמש (למשל, האם ביקש את המוצרים הזולים ביותר, או את אלו עם זמני המשלוח המהירים ביותר), ולספק תשובה משופרת בהתאם להנחיות מעודכנות של המשתמש.

יתרונות בינה מלאכותית: זיכרון העדפות וזיהוי תמונה כמחליפי משחק

היתרון המרכזי של צ’אטבוטי AI, ובפרט של ChatGPT, טמון ביכולתם לזכור העדפות עבר של המשתמש ולספק תשובות מותאמות אישית כמעט ללא מאמץ. לדוגמה, אם מאינטראקציה קודמת זוכר ChatGPT שהמשתמש הוא מעריץ של “מלחמת הכוכבים”, כשזה יבקש לחפש תחפושות לפורים, הוא יוכל להמליץ קודם כל על דמויות מהזיכרון הזה. ואם המשתמש הצהיר בעבר שהוא סולד מהצבע כתום, בעת חיפוש חולצה יידע ChatGPT לא להמליץ על חולצות כאלה. יכולות אלו יוצרות חווית קנייה פרסונלית ועמוקה הרבה יותר.

בנוסף, יכולות זיהוי התמונה המוצלחות של ChatGPT יאפשרו יכולות מסחר מקוון מהפכניות. למשתמשים תהיה היכולת לרכוש מוצר רק על בסיס תמונה שלו, לבקש התאמת אביזרים לפריטים שכבר ברשותם (למשל, להעלות תמונה של חולצה ולבקש מהצ’אטבוט להמליץ על עגילים שמתאימים לה, או לצלם את ריהוט הישיבה בסלון ולשאול איזה שולחן קפה יתאים לו), או לצלם סלפי של כל הגוף ולבקש למצוא פרטי לבוש שמתאימים למבנה שלו. פעמים רבות, המגבלה היחידה תהיה הדמיון של המשתמש, מה שיפתח עולם חדש של אפשרויות קנייה. שילוב יכולות רכישה גם עתיד לאפשר יכולות מתוחכמות יותר. כבר עתה, ChatGPT הוא כלי פופולרי לתכנון טיולים בחו”ל, ומסוגל לייצר לו”ז מפורט עם המלצות רלוונטיות למלונות, אטרקציות, מסעדות ועוד. שילוב יכולת הרכישה יאפשר לצ’אטבוט לא רק לבנות לו”ז לטיול, אלא גם להציע למשתמש לרכוש את כל רכיבי הטיול – טיסות, מלונות, רכב שכור, אטרקציות – ישירות מחלון השיחה, בהקלקה פשוטה אחת.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    • siteguru
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    ריאנאייר טסה גבוה: רווח נקי הוכפל ושיאים תפעוליים חדשים באופק

    פתיחה מרשימה לשנת הכספים – גידול דו-ספרתי ברווח ובתשואה חברת הלואו-קוסט האירופית Ryanair פתחה את שנת הכספים 2026 ברגל ימין

    • לפני 4 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    פתיחה מרשימה לשנת הכספים – גידול דו-ספרתי ברווח ובתשואה חברת הלואו-קוסט האירופית Ryanair פתחה את שנת הכספים 2026 ברגל ימין

    • siteguru
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 5 שעה

    חברת Navitas Semiconductor (NVTS): חוד החנית של מוליכי הכוח – צמיחה אקספוננציאלית ואתגרי רווחיות

    Navitas Semiconductor Corporation (NVTS) ממצבת את עצמה כשחקנית מפתח בתעשיית המוליכים למחצה, עם התמחות בטכנולוגיות חדשניות המבוססות על גליום ניטריד (GaN)

    • לפני 5 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    Navitas Semiconductor Corporation (NVTS) ממצבת את עצמה כשחקנית מפתח בתעשיית המוליכים למחצה, עם התמחות בטכנולוגיות חדשניות המבוססות על גליום ניטריד (GaN)

    • siteguru
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 5 שעה

    האם טכנולוגיה יקרה מדי? ניתוח עומק של מכפילי הרווח בסקטורי S&P 500

    שוק מניות אמריקאי בסימן קיטוב – הטכנולוגיה מריצה את השוק קדימה, אך האם היא מושכת אותו למחוזות תמחור מופרזים? בעשור

    • לפני 5 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    שוק מניות אמריקאי בסימן קיטוב – הטכנולוגיה מריצה את השוק קדימה, אך האם היא מושכת אותו למחוזות תמחור מופרזים? בעשור

    • siteguru
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 5 שעה

    רוח חדשה במדדי המניות: מי עוקף את ה-S&P 500 ב-2025? הפערים, המגמות וההזדמנויות למשקיע

    מגמות יוצאות דופן במרוץ אחר המדד 2025 מסמנת שנה מעניינת למשקיעים בשוק ההון האמריקאי. מדד S&P 500, המדד המרכזי שמייצג

    • לפני 5 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    מגמות יוצאות דופן במרוץ אחר המדד 2025 מסמנת שנה מעניינת למשקיעים בשוק ההון האמריקאי. מדד S&P 500, המדד המרכזי שמייצג