ישראל: המדדים סיימו את השבוע במגמה מעורבת למרות העליות במערב

שבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א הסתיים במגמה מעורבת של המדדים המובילים שלא הצליחו להצטרף לעליות בשאר העולם המערבי, כאשר בסיכום השבוע מדד ת”א 35 ומדד ת”א 125 עלו ב- 0.23% ו- 0.01% בהתאמה כאשר מדד ת”א 90 ירד ב- 0.6%. את העליות במדד הוביל סקטור ת”א נפט וגז בדומה לעליות בסקטור ברחבי העולם שנתמכו על ידי עליות החוזים על הנפט בשבוע האחרון, הסקטור סיים את השבוע בעליה של 1.29%. את העליות במדד הובילו מספנות ישראל, אקרו, טבע והבורסה לניע בת”א שסיימו את השבוע בעליה של 19.79%, 17.69, 9.93% ו- 9.66% בהתאמה. את הירידות במדד הובילו מלם תים, אלקטריאון, בזן וג’י סיטי שחזרו לרדת בחדות השבוע וסיימו את השבוע בירידה של 14.18%, 13.34%, 10.01% ו- 9.9% בהתאמה. סקטור ת”א ביומד חזר להוביל את הירידות במדד פעם נוספת, הסקטור סיים את השבוע בירידה של 2.32%.

בגזרת הקורונה, נכון להיום, מספר החולים ממשיך לרדת ועומד כעת על  1,524 חולים ביום במדינה לאחר עליה קלה בתחלואה לאורך החודש, מרבית החולים הקשים עדיין מגיעים מפלח האוכלוסייה הלא מחוסן, אחוז הנדבקים חזר לעלות ועומד כעת על 15.13% ומספר המונשמים המשיך לרדת לרמה של 37 מונשמים. שבוע המסחר בישראל צפוי להיפתח בעליות שערים לאחר מגמה דומה בארה”ב ביום שישי. לסיכום, על רקע עליות במניות הצמיחה והטכנולוגיה בארה”ב ביום שישי המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בעליות חדות בהובלת החברות הדואליות.

ארה”ב: המדדים המובילים סיימו את השבוע בעליות שערים חדות בהובלת חברות הקמעונאות

המדדים בוול סטריט סיימו את השבוע בעליות שערים חדות לאחר דוחות חיוביים לחברות הקמעונאות ופרסום נתוני אינפלציה נמוכים מאלו בחודש הקודם. השבוע קיבלנו דוגמא מעולה לשילוב של דוחות חיוביים, אופטימיות זהירה, רוטציה סקטוריאלית ותמחור השפעת העלאות ריבית על הכלכלה עם עליה של סקטורים שלא הלכו יד ביד מאז תחילת השנה. את העליות במדד הובילו סקטור הצריכה המחזורית, סקטור האנרגיה, סקטור הטכנולוגיה וסקטור הפיננסים שסיימו את השבוע בעליה של 9.24%, 8.09%, 8.07% ו- 8.05% בהתאמה. לאחר שבוע ירוק מאוד וסנטימנט חיובי בשווקים המדדים המובילים בארה”ב סיימו את השבוע בעליות שערים ובסיכום השבוע מדד ה- DOW JONES עלה ב- 6.24% מדד ה- S&P 500 עלה ב- 6.58% ומדד ה- NASDAQ עלה ב- 6.84%. העליות במדדים שברו רצף ירידות של כמעט חודשיים שהביא את מדד הנאסד”ק עמוק לתוך טריטוריה דובית ואת מדד ה- S&P 500 קרוב לשוק דובי עם ירידה של 20% מהשיא.

השבוע פורסמו מספר נתונים כלכליים שהציגו באור שלילי את מצב הכלכלה והחלו להראות סימנים של השפעת האינפלציה על המשק. מדד השירותים של חודש מאי הציג ירידה מפתיעה ביחס לציפיות כאשר סיים על 53.5 והראה האטה בפעילות עקב ניסיון העסקים לצמצם עלויות לאור האינפלציה והשפעתה על רווחיות החברות. נתון מכירות הבתים החדשות לחודש אפריל הפתיע גם הוא לשלילה עם מכירה של 591,000 בתים, הרבה מתחת לצפי למכירה של 750,000 בתים בחודש. נתון הצמיחה לרבעון הראשון של השנה שגם ככה אמור היה להראות האטה בפעילות הכלכלית יצא מתחת לצפי עם האטה בצמיחה של 1.5% מתחת לצפי להאטה של 1.3% בלבד. נתון אינפלציית הPCE המועדף על חברי הפד התפרסם השבוע ועמד על עליה אינפלציונית חודשית של 6.3%, נתון הליבה הציג עליה חודשית של 4.9%.

השבוע התפרסמו הדקות מישיבת הפד בתחילת החודש וכיוון הועדה ממשיך להיות מאוד ברור עם צפי להמשך העלאות ריבית של 50 נקודות בסיס בישיבות הקרובות ודגש חזק על מצב האינפלציה והצורך למתנה. המשקיעים לא התרגשו מהטון הניצי של הפד ולאחר הנתונים הרימו את נכסי הסיכון בחדות לאורך שאר ימי המסחר של השבוע. נתון האינפלציה המתון לחודש אפריל עזר להרגיע את המשקיעים וסיפק סיבה להחזיר כסף לשווקים ולמניות שירדו בחדות מתחילת השנה.

אירופה: המדדים המובילים באירופה סיימו שבוע מסחר חיובי בעליות שערים 

המדדים באירופה רשמו שבוע מסחר חיובי בדומה למגמה בארה”ב ובסיכום השבוע מדד ה- DAX הגרמני עלה ב- 3.44%, מדד ה- FTSE  הבריטי עלה ב- 2.65%. מדד ה- CAC הצרפתי עלה ב- 3.67% ומדד הסטוקס 600 עלה ב- 2.98%.

אסיה: המדדים המובילים סיימו את השבוע במגמה מעורבת, הודו הובילה את העליות

המדדים הבולטים סיימו את השבוע במגמה מעורבת בניגוד לסנטימנט בשווקים כאשר בסיכום השבוע מדד הניקיי היפני עלה ב- 0.16%, מדד המניות בשנחאי סיים את השבוע בירידה של 0.52%, מדד ההאנג סנג ירד ב- 0.1% ומדד המניות בהודו סיים את השבוע בעליה של 1.03%.

מניות הטכנולוגיה הסיניות סיימו את השבוע בעליות שערים בדומה למגמה בסקטור ברחבי העולם. עליבאבא סיימה את השבוע בעליה של 7.62% ובאידו עלתה ב- 11.7% בשבוע המסחר.

אביב פרוינד

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.45%. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה שלילית:

    • לפני 5 חודשים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.45%. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה שלילית:

    ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים
    • רוני מור
    • 10 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים

    "פרסומת" כתבה : רנוי מור שושן תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן.

    • לפני 5 חודשים
    • 10 דק’ קריאה

    "פרסומת" כתבה : רנוי מור שושן תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן.

    תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024 תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024

    "פרסומת" תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן. איכות הניהול עשויה להשפיע על

    • לפני 5 חודשים
    • 9 דק’ קריאה

    "פרסומת" תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן. איכות הניהול עשויה להשפיע על

    בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים מאותתים על פתיחה יציבה עם נטייה לעליות שערים. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה

    • לפני 5 חודשים
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים מאותתים על פתיחה יציבה עם נטייה לעליות שערים. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה