הקרב על הבנקאות הדיגיטלית: האם Chime מצליחה לסגור את הפער מול SoFi?
siteguru
•
5 דק’ קריאה
•
לפני 15 שעה
שוק הפינטק האמריקאי ממשיך להתחמם, ובמרכזו ניצבת התחרות הגוברת בין שתי ענקיות הבנקאות הדיגיטלית – Chime ו־SoFi. בעוד שתיהן מציגות נתוני צמיחה נאים, ההבדלים ביניהן מתחדדים דווקא כשצוללים אל השורה התחתונה. האם Chime בדרך להדביק את הפער, או שמא מדובר בצמיחה לא יעילה עם שולי רווח הולכים ונשחקים? דו”חות הרבעון הראשון של 2025 מספקים תשובות מורכבות.
Chime: הכנסות מזנקות, רווחיות מדשדשת
Chime סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם הכנסות של 519 מיליון דולר, גידול של 32% בהשוואה שנתית. מקור ההכנסות מתחלק לשניים: הכנסות תשלומים מבוססות עמלה (כמו כרטיסי חיוב) שעמדו על 375 מיליון דולר, והכנסות מפלטפורמות כמו SpotMe ו־Credit Builder, שהסתכמו ב־143 מיליון דולר – זינוק שנתי חד של 92%.
לצד הצמיחה, החברה שמרה על רווח גולמי גבוה של 88%, המעיד על יתרון מבני במודל העסקי שלה, שאינו דורש תשתיות בנקאיות מסורתיות. עם זאת, כשמגיעים לרווחיות התפעולית והנקייה – התמונה מתבהרת: הרווח התפעולי של החברה עמד על 9 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב־13 מיליון דולר בלבד – שולי רווח של 2% בלבד, ירידה של שתי נקודות אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ההוצאות מתנפחות: שיווק, סיכונים ותפעול
מקור הלחץ על שורת הרווח של Chime נמצא בגזרת ההוצאות. החברה השקיעה סכום אדיר של 133 מיליון דולר בשיווק, שהם 26% מסך ההכנסות – גידול של 4 נקודות אחוז לעומת שנה שעברה. גם הוצאות הסיכון (Transaction and Risk Losses) זינקו ל־109 מיליון דולר – 21% מההכנסות, עלייה חדה של 12 נקודות אחוז. המשמעות: החברה גדלה, אך במקביל נחשפת לרמות סיכון גבוהות יותר, ככל הנראה כתוצאה מהתרחבות פעילות אשראי לציבור רחב יותר.
ביחד עם הוצאות תפעול נוספות – כמו טכנולוגיה (78 מיליון דולר), תפעול (79 מיליון דולר), הנהלה וכלליות (47 מיליון דולר) ופחת (4 מיליון דולר) – Chime סיימה את הרבעון עם סך הוצאות של 449 מיליון דולר – כמעט 87% מההכנסות.
SoFi: מודל מאוזן עם ביצועים משופרים
מנגד, SoFi מציגה תמונת רווחיות שונה לחלוטין. החברה, שהחלה כנותנת הלוואות לסטודנטים והתפתחה למערכת פיננסית שלמה, סיימה את 2024 עם רווח נקי של 71 מיליון דולר, תחזית לרווח של 330 מיליון דולר ב־2025, ותחזית אסטרונומית של 801 מיליון דולר ל־2026. מדובר ברמות רווחיות ש־Chime אינה מתקרבת אליהן.
גם בשורת ההכנסות, SoFi מציגה נתונים מרשימים: 2.801 מיליארד דולר בשנה האחרונה, לעומת 1.8 מיליארד דולר של Chime. החברה גם מציגה צמיחה של 34% במספר המשתמשים, והגיעה ל־10.9 מיליון חברים – מול 8.6 מיליון ב־Chime.
אמנם Chime נהנית מ־ARPU גבוה יותר – 251 דולר למשתמש לעומת 245.12 דולר ב־SoFi – אך הרווחיות של SoFi גבוהה יותר תודות לשיעור רווח תפעולי יציב ומבוקר יותר, וניהול סיכונים שמרני יותר.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.