סטארבקס ברבעון מאכזב האם אסטרטגיית “בחזרה לסטארבקס” תציל את המצב?
siteguru
•
5 דק’ קריאה
•
לפני 1 ימים
סטארבקס (SBUX) פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025, שהצביעו על ירידה חדה ברווחים וסטגנציה במכירות, על אף הצמיחה בהכנסות. הנתונים, שפורסמו ב-29 ביולי 2025, חשפו ירידה של 47% ברווח למניה (GAAP) ל-0.49 דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה החדה מיוחסת בעיקר להשקעות חד-פעמיות משמעותיות, ובראשן כנס “חוויית המנהיגות 2025”, וכן לסעיף מס חד-פעמי שהכבידו על השורה התחתונה. בעוד החברה מציגה חזון אופטימי ומדגישה את התקדמותה ביישום תוכנית ההתייעלות “בחזרה לסטארבקס” (Back to Starbucks), המשקיעים והשוק מביעים חשש מהאתגרים הניצבים בפניה, לרבות לחצים אינפלציוניים, ירידה בתנועת הלקוחות בצפון אמריקה, והתחרות הגוברת.
ניתוח התוצאות הכספיות צמיחה בהכנסות, אך שחיקה ברווחיות
ההכנסות המאוחדות של סטארבקס לרבעון השלישי, שהסתיים ב-29 ביוני 2025, עלו ב-4% והסתכמו ב-9.5 מיליארד דולר, לעומת 9.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. צמיחה זו נבעה בעיקר מפתיחת 308 סניפים חדשים נטו במהלך הרבעון. עם זאת, התמונה הכוללת מורכבת יותר. המכירות הגלובליות בחנויות זהות (חנויות הפתוחות 13 חודשים או יותר) רשמו ירידה של 2%, כאשר ירידה של 2% בעסקאות דומות קוזזה חלקית על ידי עלייה של 1% בשווי העסקה הממוצעת.השולי התפעולי (GAAP) התכווץ באופן דרמטי ב-680 נקודות בסיס והגיע ל-9.9% בלבד. בחברה מסבירים כי השחיקה ברווחיות נבעה ממספר גורמים מרכזיים: מינוף נמוך מהצפוי (deleverage), השקעות משמעותיות בתמיכה באסטרטגיית “בחזרה לסטארבקס”, שכללו הגדלת כוח אדם והשקעה בכנס המנהיגות, וכן לחצים אינפלציוניים, בעיקר במחירי הקפה. הרווח למניה, כאמור, ספג את המכה הקשה ביותר וצנח ל-0.49 דולר, ירידה של 47%. סמנכ”לית הכספים, קאת’י סמית’, ציינה כי ההשקעה בכנס המנהיגות וסעיף מס חד-פעמי השפיעו לרעה על הרווח למניה בסך של 0.11 דולר.
ביצועי הסגמנטים צפון אמריקה מדשדשת, השוק הבינלאומי מפגין חוסן
הדוחות חושפים תמונה מנוגדת בין ביצועי החברה בשוק הבית שלה בצפון אמריקה לבין הפעילות הבינלאומית. סגמנט צפון אמריקה, המהווה את מקור ההכנסה העיקרי של החברה, הציג עלייה מתונה של 2% בהכנסות ל-6.9 מיליארד דולר. אולם, צמיחה זו נבעה מפתיחת סניפים חדשים, בעוד שהמכירות בחנויות זהות ירדו ב-2%. הירידה במכירות נגרמה מירידה של 3% במספר העסקאות, שקוזזה חלקית על ידי עלייה של 1% בשווי העסקה הממוצעת, בעיקר בשל הפחתת הנחות. הרווח התפעולי של הסגמנט צנח ב-36% ל-918.7 מיליון דולר, והשולי התפעולי התכווץ ב-770 נקודות בסיס ל-13.3%.בניגוד לכך, הסגמנט הבינלאומי הציג ביצועים טובים יותר. ההכנסות צמחו ב-9% והסתכמו ב-2.0 מיליארד דולר, בין היתר הודות לצמיחה של 7% במספר החנויות בבעלות החברה והשפעות חיוביות של שערי חליפין. המכירות בחנויות זהות בסגמנט זה נותרו ללא שינוי (0%), כאשר עלייה של 1% במספר העסקאות קוזזה על ידי ירידה של 1% בשווי העסקה הממוצעת. נתון מעודד במיוחד הגיע מסין, שם המכירות בחנויות זהות עלו ב-2%, הודות לזינוק של 6% במספר העסקאות, על אף ירידה של 4% בשווי העסקה הממוצעת.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.