ישראל: כיצד ישפיעו הבחירות על הבורסה בת”א?

בחירות רביעיות שבוע שקט עבר על הבורסה בת”א, שרשמה נעילה מעורבת ביום המסחר האחרון ביום ה’, כאשר המדדים ת”א 35 ו-125 רושמים עליות שערים קלות ומדד הבנקים הוא זה שרושם ירידה קלה. הבורסה בת”א שמרה גם בשבוע שעבר על יציבות ונראה כי היא ממשיכה את המגמה של התקופה האחרונה, בה היא מושפעת בעיקר ממגמות המסחר בוול סטריט ושווקי העולם וגם מקבלת דחיפה חיובית מאוד מהמצב בארץ.

למרות שגם השינויים בתשואות האג”ח, שמעסיקות את השוק בתקופה האחרונה, השפיעו על מגמות המסחר בבורסה בת”א, היא זכתה השבוע גם לעידוד חיובי מהדו”חות המוצלחים שממשיכות לפרסם חברות רבות בארץ. דו”חות שמעניקים למשקיעים רבים אופטימיות לגבי המצב האמיתי בשוק ההון ובמשק הישראלי.

מסתמן כי צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר הקרוב על רקע נעילות השערים שנרשמו בוול סטריט ובת”א בסיום שבוע המסחר האחרון.

בנוסף לכך, ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות הרביעיות בארץ, משקיעים רבים מוצאים את עצמם חוששים מהשפעת הבחירות על השוק ומפחדים שתיווצר ירידה או משבר בעקבות תוצאות כאלו ואחרות. אולם אין סיבה לחשוש, השוק בארץ כבר אדיש לבחירות, הוא חווה כבר מספר מערכות וכמו שראינו הודעה של הבנק הפדרלי בארה”ב משפיעה עליו יותר מבחירות או מחדשות פנים כאלו ואחרות. לכן, אנחנו כמשקיעים לטווח הארוך חייבים להבין שגם אם השוק ירד ליום או יומיים אחרי הבחירות זוהי אינה סיבה לברוח בבהלה ולהוציא את הכסף שלנו החוצה.

לסיכום, נראה כי הבורסה בת”א מצליחה לשמור על יציבות מרשימה אל מול הירידות שנרשמו בשווקים אחרים בעולם, מצב התחלואה בארץ משתפר, מחלקות קורונה בבתי החולים ממשיכות להיסגר, אנו צופים בדו”חות חיוביים של חברות רבות במשק ונראה כי לא צפויות הגבלות נוספות על המשק הישראלי בחג הפסח או בתקופה הקרובה. אז שיהיה לנו חג שמח ואל תשכחו להשקיע את דמי הכיס שלכם!

ארה”ב: מה גורם לרכבת ההרים בוול סטריט?    

מה צופן העתיד נעילה מעורבת נרשמה ביום המסחר האחרון בוול סטריט, כאשר רק מדד הנאסד”ק סיים עם עליות שערים קלות. אולם בסיכום השבוע שלושת המדדים המובילים רושמים ירידות שערים קלות וזאת כשברקע מספר גורמים עיקריים שהשפיעו ועדיין משפיעים על השוק האמריקאי והעולם כולו:

    • תשואות האג”ח– העליות החדות שנרשמו בתשואות האג”ח בארה”ב היו הגורם המרכזי לירידות החדות שרשם מדד הנאסד”ק בשבוע האחרון, בעקבות מעבר המשקיעים ממניות הטכנולוגיה ה”מסוכנות” לשוק האג”ח ה”בטוח”.
    • נתונים כלכליים– נתוני תעסוקה מאכזבים התפרסמו בארה”ב והצביעו על עלייה במספר התביעות החדשות לעבודה בשבוע האחרון, דו”ח נוסף שמתפרסם בארה”ב מצביע על ירידה במכירות הקמעונאיות במדינה. נתונים אלו לטובה או לרעה משפיעים על השוק האמריקאי ומהווים סימן למשקיעים על התאוששות או האטה כלכלית במדינה.
    • הודעת הבנק הפדרלי– הבנק המרכזי בארה”ב ידוע כבעל השפעה רבה מאוד על השוק והמשקיעים בארה”ב. בשבוע שעבר הרגיע הבנק את הרוחות במדינה עם הודעת יו”ר הבנק כי תחזית הצמיחה שלהם לכלכה האמריקאית אופטימית מאוד לשנת 2021 בעקבות חבילת הסיוע ומבצע החיסונים. בנוסף לכך, הודיע יו”ר הבנק כי הוא עתיד להשאיר את הריבית במשק אפסית לפחות עד 2023, מה שישאיר את שוק ההון ועולם ההשקעות האלטרנטיביות אטרקטיבי יותר למשקיעים ולחוסכים מאשר האפיקים הבנקאיים.
    • סקטור הפיננסים– הבנק הפדרלי מודיע בסוף השבוע האחרון כי לא יאריך בסוף החודש את התקנה אשר מקלה על הבנקים בארה”ב בכל הקשור בהחזקת הון, דבר שיאלץ את הבנקים להחזיק בשכבת הון נוספת על מנת להיערך לאפשרות של הפסדים אפשריים בעקבות מגפת הקורונה, מה שעלול למשוך גם את סקטור הפיננסים ובראשם את מניות הבנקים להגיב בירידות שערים.

לסיכום, ע”פ החוזים העתידיים נכון להיום, מסתמן שצפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר בוול סטריט כשכרגע רק הנאסד”ק צפוי לפתוח בצורה חיובית. כמשקיעים עלינו להמשיך לעקוב אחר כל הגורמים שצוינו לעיל כי להם  השפעה לא רק על השוק האמריקאי אלא על שווקי העולם כולו.

אירופה: גל קורונה נוסף ביבשת, איך זה ישפיע על השוק?     

גל שלישי באירופה? באירופה רושמים המדדים המובילים ביבשת ירידות שערים בסוף שבוע המסחר האחרון. כאשר גם בבריטניה גם בצרפת וגם בגרמניה נרשמת ירידה יומית של למעלה מ-1% במדדים המובילים במדינה. נראה כי היבשת האירופית צעדה אחורה בשבוע שעבר והמגמה הזאת התבטאה גם בשווקים. מספר מדינות ביבשת כשבראשם צרפת מתמודדות עם התפרצות נוספת של הקורונה וחוזרות להטיל סגרים והגבלות באזורים שונים, מה שמייצר חשש רב בשוק ובקרב משקיעים רבים מהאטה כלכלית נוספת ברחבי אירופה. בנוסף לכך, מבצע החיסונים המקרטע והאיטי גם הוא מעלה חששות רבים בנוגע ליציאתה של היבשת מהמשבר ונראה כי החזרה לשגרת חיים רגילה מתרחקת שוב. ניתן לראות כי הסקטורים הראשיים שנפגעו מההגבלות החדשות ביבשת היו בעיקר אלו הצמאים לחזרה מלאה לשגרה ובנוסף לכך נרשמה גם ירידה משמעותית בסקטור הבנקאות, הפיננסים, הנפט והגז.

לסיכום, נראה שהמצב באירופה אינו מאיר פנים כל כך, ההתפרצות המחודשת של הנגיף מערערת את השוק ואת המשקיעים שמתחילים להטיל ספקות בהתנהלותו וחיוניותו של האיחוד האירופי ואף מטילים ספק בנוגע להתאוששות כלכלית מהירה ביבשת.

אולם כמו שאמרנו בעבר, אפיקי ההשקעה באירופה אינם מסתכמים רק בשוק ההון, קיימות גם מגוון רחב של השקעות אלטרנטיביות שאינן מושפעות מהתנודתיות  בשוק ומשקיעות במגוון תחומים כמו: אנרגיה ירוקה, טכנולוגיה, נדל”ן ועוד. אולי הגיע הזמן לגוון ולהגן על תיק ההשקעות שלנו?

אסיה: האם מלחמת הסחר של סין וארה”ב בדרך לסיום?  

 שבוע חמוץ מתוק הבורסות המרכזיות ביבשת אסיה גם הן רשמו שבוע קצת פחות מוצלח כאשר הנעילה החיובית היחידה נרשמה בהודו שמסכמת דווקא שבוע של ירידות, בעוד סין ויפן רושמות ירידות ביום המסחר האחרון ועליות קלות בסיכום השבועי.

הודו – בהודו נראה כי עליות השערים דווקא מסתירות את מה שמתחולל בשטח כאשר מדינת הענק רושמת ביום ו’ האחרון שיא של שלושה חודשים במספר הנדבקים החדשים בקורונה במדינה.  העלייה שנרשמה ביום המסחר האחרון במדינה הגיעה דווקא על רקע הירידה בתשואות האג”ח בארה”ב אבל בטווח הרחוק החשש ממספר הנדבקים במדינה מורגש בקרב המשקיעים ועלול להשפיע על מגמת המסחר בשוק ההודי.

סין– הירידה שנרשמה בסין בסוף שבוע המסחר האחרון מגיעה אחרי השיחות שהתקיימו בשבוע שעבר בין הממשל החדש בארה”ב לבין סין בנוגע ליחסי המסחר בין המדינות. הסינים שקיוו ליחסים טובים יותר עם הממשל החדש בארה”ב הופתעו לגלות כי הקו הקשוח שהנהיג טראמפ נגד הסינים עתיד להישמר ככל הנראה גם ע”י ג’ו ביידן, מה שהוביל לאווירה השלילית בשוק הסיני ומחשש להמשך כזה או אחר של מלחמת הסחר בין המדינות שכבר פגעה בחברות רבות מ-2 הצדדים ובעיקר סיניות.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 19.03.2021:

מדדים 21.3

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי בוקר כלכלי 21.12.23: וול-סטריט ננעלה בירידות לאחר רצף עליות, במזרח נרשמת מגמה מעורבת, הנפט נחלש, הביטקוין התחזק ביממה האחרונה והבורסה בת”א תנסה לסגור שבוע מסחר חיובי

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.45%. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה שלילית:

    • לפני 5 חודשים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.45%. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה שלילית:

    ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים
    • רוני מור
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים ?תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים

    "פרסומת" כתבה : רנוי מור שושן תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן.

    • לפני 5 חודשים
    • 9 דק’ קריאה

    "פרסומת" כתבה : רנוי מור שושן תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן.

    תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024 תיק השקעות מנוהל – למה חשוב להשוות ביצועים ואיך משווים בין תיקים מנוהלים 2024

    "פרסומת" תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן. איכות הניהול עשויה להשפיע על

    • לפני 5 חודשים
    • 9 דק’ קריאה

    "פרסומת" תיק השקעות מנוהל הוא אחת הדרכים השכיחות להשקיע את ההון הפנוי ולהגדילו לאורך זמן. איכות הניהול עשויה להשפיע על

    בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 5 חודשים

    בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים בוקר כלכלי 20.12.23: וול-סטריט בשיא מתחילת השנה, עליות באסיה ובאירופה, הנפט מטפס, המתכות היקרות עולות, הביטקוין נחלש והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך ליום שלישי של עליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים מאותתים על פתיחה יציבה עם נטייה לעליות שערים. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה

    • לפני 5 חודשים
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים מאותתים על פתיחה יציבה עם נטייה לעליות שערים. אתמול, וול-סטריט ננעלה במגמה