פייפאל 2025: רווחיות שיא, חדשנות ומאבק על עתיד התשלומים הדיגיטליים
siteguru
•
4 דק’ קריאה
•
לפני 7 שעה
ב-29 באפריל 2025, פרסמה פייפאל את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. הדוח מציג רבעון חזק ברווחיות ובצמיחה בתחומים אסטרטגיים, לצד האטה מסוימת בקצב הגידול בנפח העסקאות הכולל, ועמידה איתנה בתחרות האינטנסיבית של עולם הפינטק. ניתוח התוצאות מראה את עוצמתו של המותג הוותיק בשוק העולמי, אך גם חושף את האתגרים העומדים בפניו בשנים הקרובות, עם דגש על שיפור הממשק, הגדלת פעילות Venmo, ועמידה בסטנדרטים רגולטוריים והתחזקות הזירה הדיגיטלית הגלובלית.
סקירה כמותית: הכנסות, רווחיות, משתמשים ועסקאות
פייפאל סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם הכנסות של 7.79 מיליארד דולר – עלייה של 1% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד (2% מנוטרל מטבע), הממחישה את ההתייצבות בשוק לאחר שנות צמיחה דו-ספרתית. רווח התפעול Non-GAAP הגיע ל-1.62 מיליארד דולר, עלייה מרשימה של 16%. הרווח המדולל למניה Non-GAAP זינק ל-1.33 דולר, צמיחה של 23%. לעומת זאת, התזרים החופשי המתואם הסתכם ב-1.38 מיליארד דולר, ירידה של 26% לעומת השנה שעברה – בעיקר בשל השפעות עונתיות וחילופי מבנה מימון בתחום ה-BNPL באירופה.
נפח העסקאות הכולל (TPV) הגיע ל-417.2 מיליארד דולר – עלייה של 3% (או 4% מנוטרל מטבע). נפח העסקאות ב-Venmo גדל ב-10% והגיע לכ-75.9 מיליארד דולר, ו-TPV בממשק הממותג (branded checkout) צמח ב-4% – קצב מתון יחסית, אך משמעותי בהתחשב באתגרים הכלכליים והפיננסיים הגלובליים.
מספר המשתמשים הפעילים עמד על 436 מיליון, עלייה של 2% לעומת השנה שעברה, ומתוכם 224 מיליון חשבונות פעילים מדי חודש. מספר העסקאות הכללי ירד ב-7% ל-6.05 מיליארד, אך מספר העסקאות למשתמש פעיל ירד רק ב-1% ל-59.4 לשנה – יציבות המעידה על רמת שימוש גבוהה למרות שינויים בפעילות הספקים ובמודל התמחור (במיוחד בפלטפורמת Braintree).
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.