ריאנאייר טסה גבוה: רווח נקי הוכפל ושיאים תפעוליים חדשים באופק
siteguru
•
6 דק’ קריאה
•
לפני 9 שעה
פתיחה מרשימה לשנת הכספים – גידול דו-ספרתי ברווח ובתשואה
חברת הלואו-קוסט האירופית Ryanair פתחה את שנת הכספים 2026 ברגל ימין עם עלייה חדה וחריגה של 128% ברווח הנקי לרמה של 820 מיליון אירו, לעומת 360 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בזינוק חסר תקדים שמשקף לא רק את חזרתה של התנועה האווירית לשגרה לאחר מגבלות הקורונה, אלא גם את יכולתה של החברה להפיק ערך מרבי מתנודתיות בביקושים, דרך תמחור דינמי והתייעלות תפעולית. ההכנסות הכוללות של ריאנאייר הגיעו ל־4.34 מיליארד אירו, גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה, כאשר המחיר הממוצע לכרטיס עלה ב־21% והגיע ל־51 אירו. גם מספר הנוסעים עלה – מ־55.5 מיליון ל־57.9 מיליון – המשקפים עלייה של 4%, בעוד מקדם התפוסה נותר יציב על 94%
המשך שליטה בעלויות – יתרון תחרותי מובנה
המודל העסקי של ריאנאייר בנוי על מנגנוני חסכון הדוקים וניהול קפדני של כל מרכיבי העלות. הנתונים מצביעים כי העלות ליחידת נוסע, ללא רכיב הדלק, עומדת על 36 אירו בלבד – נמוכה משמעותית מהמתחרים. לשם השוואה, ב-Wizz Air העלות עומדת על 59 אירו, ב-EasyJet על 85 אירו, ובחברות הדגל כמו Lufthansa ו-AFKLM המספרים מגיעים ל־170 ו־250 אירו בהתאמה. פערים אלו משקפים יתרון מובנה שמאפשר לריאנאייר להציע מחירים תחרותיים במיוחד גם בשוק תנודתי, מבלי לפגוע ברווחיות. התמונה הזו גם מדגישה את יכולתה של החברה להמשיך לצמוח תוך שימור רווחיות גבוהה גם בעתות לחץ כלכלי או עלייה במחירי הדלק
תזרים חזק ונכסים לא משועבדים – איתנות מאזנית
אחד מיתרונותיה המרכזיים של ריאנאייר הוא מבנה מאזני שמרני ואיתן, המאפשר לה להתמודד עם משברים ולנצל הזדמנויות באופן מהיר ואסטרטגי. נכון לסוף יוני 2025, סך הנכסים של החברה עומד על 18.1 מיליארד אירו, מתוכם 4.4 מיליארד אירו במזומנים. יתרת החוב ירדה מ־2.7 ל־2.3 מיליארד אירו בלבד, ואילו ההון העצמי עלה ל־7.4 מיליארד אירו. הנתון הבולט ביותר הוא מאזן מזומנים נטו חיובי של 2.0 מיליארד אירו – תוצאה של ניהול זהיר, תזרים מזומנים חזק מהפעילות ומיעוט התחייבויות שוטפות. מצב זה מאפשר לריאנאייר לשמור על דירוג אשראי גבוה (BBB+), לפרוע חובות בקלות – כולל תשלום צפוי של 850 מיליון אירו בספטמבר הקרוב – ולממן השקעות עתידיות ללא צורך בגיוס חוב אגרסיבי
מנועי הצמיחה: צי מתקדם, ESG וכניסה למדדים בינלאומיים
ריאנאייר מתכננת את צעדיה לעשור הקרוב בצורה מדויקת ומבוססת נתונים. החברה הזמינה 300 מטוסים חדשים מדגם Boeing MAX-10, שיסופקו עד 2034. המטוסים האלו יוסיפו 20% בממוצע למספר המושבים, תוך הפחתה של 20% בצריכת הדלק – שילוב שמוביל גם לחיסכון כלכלי משמעותי וגם לשיפור במדדי איכות הסביבה. יעד החברה הוא להגיע ל־300 מיליון נוסעים בשנה עד FY34, צמיחה של יותר מ־60% ביחס ל־184 מיליון נוסעים בשנת FY24. בנוסף, החברה הצטרפה לאחרונה למדד MSCI World וצפויה להיכנס למדד FTSE Russell בהמשך השנה – מהלך שמגביר את החשיפה שלה למשקיעים מוסדיים ומספק לה יתרון תדמיתי בתחום ה־ESG (סביבה, חברה וממשל תאגידי). כבר היום היא נחשבת לחברת התעופה הגדולה באירופה מבחינת יעילות סביבתית לנוסע
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
Navitas Semiconductor Corporation (NVTS) ממצבת את עצמה כשחקנית מפתח בתעשיית המוליכים למחצה, עם התמחות בטכנולוגיות חדשניות המבוססות על גליום ניטריד (GaN)
לפני 10 שעה
•
7 דק’ קריאה
Navitas Semiconductor Corporation (NVTS) ממצבת את עצמה כשחקנית מפתח בתעשיית המוליכים למחצה, עם התמחות בטכנולוגיות חדשניות המבוססות על גליום ניטריד (GaN)