מנכ”ל וולוו קארס: טכנולוגיה כפולה לסין ולמערב היא מציאות הסחר החדשה
siteguru
•
4 דק’ קריאה
•
לפני 6 חודשים
כשהנוף הגלובלי של תעשיית הרכב משתנה במהירות, חברת וולוו נוקטת בצעד מכריע באמצעות אימוץ אסטרטגיית טכנולוגיה כפולה, המותאמת לדרישות הייחודיות של שווקי סין והמערב. על פי מנכ״ל החברה, הצלחה בענף הרכב העתידי תלויה ביכולת להסתגל אזורית – ולא בגישה אחידה לכל שוק.
הבדלים בציפיות צרכנים, בתקנות ממשלתיות ובדינמיקות של שרשרת האספקה מחייבים גישות שונות בין סין למערב. האסטרטגיה של וולוו עונה על האתגרים הללו באמצעות התאמת מוצרים, תהליכי ייצור ושיווק לצרכים המקומיים.
רכיבי המפתח של האסטרטגיה הכפולה
1. העדפות צרכנים
במערב, הצרכנים מעניקים חשיבות גבוהה לקיימות ולרכבים חשמליים. וולוו נענית לכך בהתחייבות להחשמל מלא של כל קו הדגמים שלה. לעומת זאת, הצרכנים בסין ממשיכים להעדיף רכבי בנזין והיברידיים – ולכן החברה מציעה מגוון רחב של אפשרויות, כולל רכבים חשמליים, היברידיים ומנועי בעירה פנימית.
2. מסגרות רגולציה
הממשלה הסינית מציעה תמריצים משמעותיים לרכבים חשמליים והיברידיים. במערב, תקנות פליטת מזהמים מחמירות דוחפות גם הן להחשמול. אסטרטגיה כפולה מבטיחה עמידה בתקנות ויתרון תחרותי בכל אחד מהשווקים.
3. רגישות למחיר והיצע
שוק הרכב היוקרתי במערב מאפשר מדיניות תמחור פרימיום, בעוד שבסין נדרש לעיתים דגש על מחירים נגישים ודגמים בינוניים. וולוו מתאימה את המחירים והמוצרים שלה בהתאם כדי להשיג חדירה רחבה יותר לשוק.
4. לוקליזציה של שרשרת האספקה
כדי לשפר יעילות ולהפחית עלויות, וולוו מקימה שרשראות אספקה ומרכזי ייצור אזוריים. זה מאפשר תגובה מהירה יותר לשינויים בביקוש ומקטין את ההוצאות הלוגיסטיות.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.