חברת טסלה (TSLA) עומדת שוב בלב סערה רגולטורית, כאשר קבוצת מחוקקים דמוקרטים מטקסס פנתה למנכ”ל אילון מאסק בדרישה לדחות את השקת שירות הרובוטקסי הצפויה באוסטין. הפנייה מגיעה ימים ספורים לפני ההשקה, שלפי הדיווחים אמורה להתבצע “באופן זמני” כבר ביום ראשון הקרוב, וזאת במקביל לחוק חדש שצפוי להיכנס לתוקף בחודש ספטמבר, אשר יסדיר לראשונה את תחום הרכבים האוטונומיים בטקסס. ההתנגשות בין חדשנות טכנולוגית, רגולציה מתהווה ואינטרסים עסקיים מעלה שאלות לא רק לגבי עתיד הפרויקט, אלא גם לגבי השווי הפיננסי והאסטרטגי של טסלה.
רקע: חזון הרובוטקסי של טסלה ומהפכת הרכב האוטונומי
הצהרתו של מאסק מהשנה החולפת, לפיה טסלה מתעתדת להציע “הסעות רכב אוטונומיות תמורת כסף” כבר ביוני 2025 באוסטין, לא נולדה בחלל ריק. מזה שנים שטסלה מציבה את עתיד הנהיגה האוטונומית בלב האסטרטגיה העסקית שלה. עבור מאסק, המעבר לשירותי הסעות אוטונומיים – רובוטקסי – נתפס כהזדמנות לשנות את כלכלת החברה ולהפוך אותה מפס ייצור של רכבים למפעילת שירותי מוביליטי חכמים בקנה מידה עולמי.
בשוק ההון, פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות והחזון ל”שוק רובוטקסי” הם חלק מרכזי מהסיבה להערכת השווי הגבוהה של טסלה, הרבה מעבר לשווי של יצרניות רכב מסורתיות. אנליסטים ומשקיעים רבים מעריכים כי עיקר ערכה העתידי של טסלה טמון דווקא בתחומי התוכנה, המוביליטי והרובוטיקה – ולאו דווקא במכירות הרכב המסורתיות.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.