NIO מציגה: צמיחה במסירות, חדשנות טכנולוגית ואסטרטגיה חכמה – כך נראה הדוח הרבעוני של 2025
siteguru
•
9 דק’ קריאה
•
לפני 2 ימים
חברת NIO, הנחשבת לאחת מהחברות החדשניות והשאפתניות בשוק הרכב החשמלי העולמי, פרסמה היום (3 ביוני 2025) את הדוח הכספי שלה לרבעון הראשון של השנה ובכך סיפקה למשקיעים ולשוק הצצה מעמיקה אל ביצועיה העסקיים, הטכנולוגיים והאסטרטגיים בתקופה קריטית זו החברה, אשר הוקמה בסין וכיום פועלת גם בזירות הגלובליות דרך רישום כפול בניו יורק, הונג קונג וסינגפור, מתארת בדוח רבעון של שינויים מבניים, השקעות מאסיביות בטכנולוגיה והרחבת היצע המוצרים כל זאת לצד אתגרי שוק שאינם פשוטים, אך גם כאלה שנראה כי החברה מתמודדת איתם באסטרטגיה ברורה ונחושה
מסירות רכבים – קפיצת מדרגה בהיקפים שנתיים
במהלך הרבעון הראשון של 2025, הצליחה NIO למסור 42,094 רכבים חכמים, מתוכם 27,313 רכבים תחת המותג הפרימיום NIO ו-14,781 רכבים תחת המותג המשפחתי החדש ONVO מדובר בעלייה של 40.1 אחוז לעומת הרבעון הראשון של 2024, דבר המעיד על צמיחה אורגנית מתמשכת, הרחבת קהל הלקוחות ואימוץ גובר של מוצרי החברה מצד שוק הרכב החשמלי הסיני מנגד, חלה ירידה של 42.1 אחוז לעומת הרבעון האחרון של 2024, אך ירידה זו מוסברת על ידי גורמים עונתיים וירידה זמנית בקצב הייצור והמסירות ניתוח כולל של הנתונים מצביע על כך ש-NIO מצליחה להתקדם באופן יציב בשוק שהולך ונעשה תחרותי יותר, בין היתר בזכות מיצוב מדויק של מותגיה לפי קהלי יעד שונים
הכנסות ורווחיות – עלייה בהכנסות, שיפור במרווחים
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-12.03 מיליארד יואן, שהם כ-1.66 מיליארד דולר, עלייה של 21.5 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד מכירות הרכבים בלבד הסתכמו ב-9.94 מיליארד יואן – עלייה של 18.6 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה מדובר בהישג משמעותי נוכח תחרות גוברת מצד יצרניות מקומיות ובינלאומיות, במיוחד כאשר נזכור כי המחיר הממוצע ליחידה ירד בשל השקת רכבים במחירים נגישים יותר כמו ה-ONVO L60 ובכל זאת הצליחה החברה להגדיל את הרווח הגולמי ל-919.6 מיליון יואן – זינוק של 88.5 אחוז משנה שעברה גם שיעור הרווח הגולמי טיפס ל-7.6 אחוז, לעומת 4.9 אחוז בלבד ברבעון המקביל ב-2024 מדובר בשיפור שמעיד על התייעלות פנימית, הקטנת עלויות ייצור, גידול בפעילויות נלוות כמו שירותי תחזוקה, מכירת רכבים משומשים והכנסות מטכנולוגיה הנמכרת לצדדים שלישיים
הפסדים תפעוליים – ניהול סיכונים ותכנון לטווח ארוך
למרות נתונים מרשימים בתחום ההכנסות, החברה סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של 6.41 מיליארד יואן – עלייה של 19 אחוז משנה שעברה אך חשוב להדגיש כי ההפסד הנקי דווקא ירד ב-5.1 אחוז לעומת הרבעון הקודם, מה שמרמז על בלימת מגמה שלילית והתקדמות בשלבי התייעלות כאשר מנטרלים את עלויות האופציות לעובדים (הוצאות מבוססות מניות), ההפסד המתואם (Non-GAAP) מסתכם ב-6.28 מיליארד יואן מה שמעיד על כך שהחברה מצליחה לשמור על איזון יחסי, חרף השקעות כבדות בטכנולוגיה, שיווק ופיתוח מוצרים חדשים כחלק מהתמודדות עם ההוצאות, דיווחה NIO על צעדים מבניים שננקטו במהלך הרבעון, כולל רה-ארגון פנימי, שילוב בין צוותי פיתוח ושיווק של מותגים שונים והקטנת עלויות רכש וייצור צעדים אלה צפויים להניב תוצאות כבר ברבעון השני של השנה, בהתאם להצהרות הנהלת החברה
חדשנות טכנולוגית – קו מוצרים עתידני ומערכת נהיגה חכמה
אחד ההישגים הבולטים של NIO ברבעון הראשון של 2025 הוא השקת המערכת “NIO World Model”, גרסה מתקדמת של מערך נהיגה ובטיחות חכם, המבוסס על שבבים קנייניים שפותחו על ידי החברה, מערכות הפעלה חדשניות ושלדה נשלטת באופן אקטיבי מדובר במערכת שמביאה רמה גבוהה של בטיחות, נוחות ונהיגה חצי-אוטונומית למגוון דגמים מבוססי פלטפורמת Banyan מדובר בצעד טכנולוגי חשוב עבור החברה, אשר מציבה את עצמה לצד שחקניות כמו טסלה, BYD ו-Xpeng, אך מציגה פתרונות משלה ולא מסתמכת על טכנולוגיות צד שלישי כך משיגה NIO שליטה מלאה על חוויית המשתמש, חוסכת בעלויות לטווח הארוך ומציגה בידול אמיתי אל מול המתחרים
אסטרטגיית מותגים רחבה – מענה ממוקד לקהלי יעד שונים
NIO פועלת תחת שלושה מותגים שונים: המותג המרכזי NIO מתמקד ברכבי פרימיום בעלי ביצועים גבוהים ועיצוב עתידני המותג ONVO שהושק לאחרונה פונה לקהל משפחתי עם רכבים חכמים במחיר תחרותי והמותג Firefly שהחל להימסר באפריל 2025 מציע פתרונות עירוניים חכמים ומעוצבים ברמה גבוהה מגוון זה מאפשר ל-NIO לא רק להתרחב לשווקים נוספים אלא גם למקסם רווחיות מכל פלח שוק ולהציע מענה מדויק לצרכים שונים של קהלים מגוונים בנוסף, שדרוגים נרחבים לדגמים קיימים כמו ה-ES6, EC6, ET5 ו-ET5T בוצעו בחודש מאי והם כוללים שיפורים בתחומי הנהיגה, הבטיחות, חוויית השימוש והעיצוב
מהלכים פיננסיים ומגמות ESG – הכנה לצמיחה גלובלית
באפריל האחרון השלימה החברה הנפקת מניות בהונג קונג בהיקף של מעל 4 מיליארד דולר הונג קונגי – גיוס אשר מחזק את מאזן החברה ומרחיב את בסיס המשקיעים שלה מחוץ לארצות הברית מעבר לכך, NIO הציגה בדוח ESG לשנת 2024 הישגים מרשימים בתחומי הקיימות, בהם שימוש באנרגיה מתחדשת, מחזור סוללות, ניהול סביבתי חכם ועוד נושאים אלה הופכים משמעותיים יותר ויותר בעיני לקוחות ומשקיעים מוסדיים, והחברה מבינה כי קיימות היא לא רק ערך מוסרי אלא גם יתרון עסקי תחרותי
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.