ברברי: מכירות הרבעון הראשון ירדו ב-1% – פחות מהצפוי, אך הדרך חזרה לצמיחה עוד ארוכה
siteguru
•
6 דק’ קריאה
•
לפני 10 שעה
חברת האופנה הבריטית ברברי (Burberry), אחת ממותגי היוקרה הוותיקים והידועים באירופה, פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025 והפתיעה לטובה ביחס לציפיות: הירידה במכירות הקמעונאיות ההשוואתיות עמדה על 1% בלבד, לעומת התחזיות לירידה של 3%. למרות השיפור היחסי והסימנים לייצוב מסוים, ברברי נותרת ניצבת בפני שורת אתגרים עסקיים גלובליים: חולשה במזרח הרחוק, השפעות מט”ח שליליות, שוק תחרותי במיוחד, ודרישות שוק למיצוב מחדש של המותג.
המאמר הנוכחי יבחן את המספרים מאחורי הדוח, ינתח את השינויים האסטרטגיים והתגובות בשוק, וישים דגש על הניגודים בין האופטימיות הזהירה של ההנהלה לבין הריאליות שמציבים אנליסטים וגופי השקעות מובילים.
סקירה כמותית: ירידה מתונה מהצפוי – אך לא חזרה לצמיחה
ברברי סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה של 1% במכירות הקמעונאיות ההשוואתיות (same-store sales), נתון טוב בהרבה מתחזיות האנליסטים (3%-), אך עדיין שלילי, במיוחד בהשוואה ליצרני יוקרה אחרים. סך המכירות הקמעונאיות ירד ב-2% במונחי שערי חליפין קבועים, כאשר סגירת שטחי מכירה קמעונאיים תרמה להורדת 1% מההכנסות.
ההכנסות המדווחות עמדו על 433 מיליון ליש”ט – ירידה של 6% לעומת שנה שעברה, כשחולשת המטבע תרמה ל-4% מהירידה. בנטרול שערי המטבע, ההכנסות הקמעונאיות ירדו ב-2%, ומכירות ההשוואתיות (שמשקפות את פעילות החנויות הפתוחות שנה לפחות) ירדו ב-1%.
פילוח גיאוגרפי: צמיחה מתונה באמריקה, חולשה במזרח
בפילוח לפי אזורים, ניכרת שונות גבוהה: באירופה, המזרח התיכון ואפריקה נרשמה עלייה של 1% במכירות ההשוואתיות; באמריקה נרשמה עלייה מרשימה יחסית של 4%; אך סין הגדולה ירדה ב-5%, ואסיה-פסיפיק ב-4%.
התוצאות משקפות את התמתנות הביקוש בסין ואתגרי המקרו הכלכליים בשווקים אלו, שבהם ברברי פעלה בשנים האחרונות להגדיל דריסת רגל, אך מתמודדת כעת עם תחרות עזה מצד מותגים אירופיים ואסיאתיים כאחד. מנגד, השוק האמריקאי ממשיך להפגין עמידות יחסית, עם צרכנים שממשיכים להשקיע בפריטי יוקרה למרות אי הוודאות הכלכלית.
הדגשים פיננסיים: השפעת מט”ח והערכת שווי
תנועות המטבע פגעו משמעותית בתוצאות הרבעון, והביאו להפחתה של 4% בהכנסות המדווחות. יחד עם הירידה בנפח המכירות, ההכנסה הכוללת הצטמצמה ל-433 מיליון ליש”ט, ירידה של 6% כאמור.
להערכת אנליסטים, החברה נסחרת לפי מכפיל רווח חזוי של יותר מ-32 על תחזיות מרץ 2027, כאשר שולי הרווח צפויים להישאר סביב 9%. המשמעות: כדי להצדיק את ההערכה הנוכחית, ברברי תידרש לשיפור משמעותי הן בנפח המכירות והן בצפיפות המכירות (sales density) – מדד שבו היא עדיין מפגרת משמעותית אחרי ענקיות היוקרה המובילות.
אסטרטגיית הנהלה: מיצוב המותג, תשוקה והבטחת צמיחה
הנהלת ברברי מדגישה בדיווח לרבעון כי היא נמצאת בשלבים מוקדמים של תהליך מפנה עסקי, עם דגש על בניית “תשוקה למותג” כחלק ממנועי ההכנסות העתידיים. החברה הדגישה השקעות במורשת, פישוט תהליכים, התייעלות תפעולית, ושיפור תזרים המזומנים – בניסיון להבטיח חזרה לצמיחה רווחית ובת-קיימא.
במקביל, החברה חזרה על יעדיה להשגת שיפור ברווחיות באמצעות פישוט המערך, התייעלות ופרודוקטיביות, תוך התמקדות בהרחבת המכירות בשווקים הבשלים והמתפתחים. בהנהלה מביעים “אופטימיות זהירה”, אך מדגישים כי “הסביבה המקרו-כלכלית נותרת לא ודאית, ואנחנו עדיין בשלב מוקדם של המפנה”.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.