ג’יי.פי. מורגן תגבה תשלום מפינטקים עבור נתוני לקוחות: מה זה אומר עבור התעשייה
siteguru
•
4 דק’ קריאה
•
לפני 12 שעה
ג’יי.פי. מורגן תגבה תשלום מפינטקים עבור נתוני לקוחות: מה זה אומר עבור התעשייה
ההחלטה האחרונה של JPMorgan Chase לגבות תשלום מחברות פינטק עבור גישה לנתוני לקוחות מהווה שינוי משמעותי בנוף שירותי הפיננסים. מדובר ביותר מסתם שינוי תמחור — לצעד הזה יש פוטנציאל לשנות את מערכות היחסים בין בנקים מסורתיים לחברות פינטק, להגדיר מחדש את מסלולי החדשנות, ולהעלות שאלות קריטיות בנוגע לבעלות על נתונים ולפרטיות הצרכן.
מדוע נתוני לקוחות חשובים
נתוני לקוחות הם אבן יסוד באקוסיסטם של הפינטק. הם מניעים חדשנות, מאפשרים התאמה אישית, ומספקים את התובנות הנדרשות לפיתוח מוצרים ושירותים תחרותיים. כאשר JPMorgan בוחרת להפיק רווחים מהנתונים הללו, היא מכירה בערכם ההולך וגדל בכלכלה הדיגיטלית של ימינו.
סיבות עיקריות לכך שנתוני לקוחות חיוניים:
קבלת החלטות מושכלת: נתונים מאפשרים לחברות פינטק להתאים הצעות ולקבל החלטות עסקיות אסטרטגיות.
התאמה אישית: תובנות מהנתונים מאפשרות יצירת חוויות מותאמות אישית, שמגבירות את שביעות רצון הלקוחות.
יתרון תחרותי: גישה למאגרי נתונים איכותיים מסייעת לפינטקים להתעלות על המתחרים בשוק רווי.
ההשפעה המיידית על חברות פינטק
1. עלייה בעלויות התפעול
חברות פינטק, במיוחד סטארטאפים ועסקים קטנים, עלולות להתמודד עם עלויות גוברות בגין רכישת גישה לנתונים. מצב זה עלול לאתגר את המודלים הכלכליים שלהן ולהוביל לשינויים באסטרטגיות התמחור ובשירותים המוצעים לצרכנים.
2. הערכת מחודשת של שותפויות
חברות שכרגע משתפות פעולה עם JPMorgan עשויות לבחון מחדש את הערך שבקשר הזה. חלקן עשויות לחפש בנקים חלופיים עם תנאים נוחים יותר, או להשקיע בפיתוח תשתיות נתונים עצמאיות כדי להפחית תלות בגופים מסורתיים.
3. לחץ לחדשנות
חברות הפינטק יידרשו לחדש במהירות ובחוכמה. ייתכן שיידרשו לפתח טכנולוגיות קנייניות חדשות, לשפר את ניתוחי הנתונים הפנימיים או למצוא מקורות נתונים חלופיים — הכול כדי לשמור על יתרון תחרותי מבלי לשאת בעלויות גבוהות של גישה לנתונים.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.